dimecres, 15 de desembre de 2010

LA VIDA EXAMINADA

Com deia Sòcrates: “La vida examinada és l'única que mereix ser viscuda”. Per tal motiu és bo, pense, que la percepció de la nostra existència siga un continu parar, sentir el que vivim i reflexionar vers això.
Segurament, semblant activitat ha de ser molt més gratificant que veure i deixar la vida passar sense més. Sense fer de l'experiència viscuda una font de saviesa i permanent aprenentatge. Fins i tot davant el patiment, l'acceptació reflexiva de les situacions adverses, ens pot ajudar a mesurar tot en la seua justa mida. Crec que les realitats són les que són i no deprendre a assumir-les és una desagradable condició que augmenta el desassossec vital.

Una vida examinada alleugereix la innata angoixa vital.

Artur.

1 comentari:

  1. Jo estic d'acord en això de la vida examinada. Jo no sabria viure-la d'una altra manera.

    Hi ha gent que diu que pensa massa sobre els coses i ara tu recomanes justament pensar i reflexionar. Jo estic d'acord amb tu, però com els hi dic als que creuen que pensen massa. "La qüestió no és si penses massa o molt o poc, sinó si penses bé"

    Reflexionar i utilitzar l'experiència i el que hem viscut per aprendre està molt bé. I utilitzar-ho per anar generant sentiments negatius: angoixa, culpabilitat, dubtes per a mi és pensar malament.

    ResponElimina